CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 28 Oktober 2010

MenCinTai dan inGin MEmiLiKI itu x Sma!

actually aku cut n paste jer cite nih.. aku bce dekat mana ntah.. tp x pe meh kita share citer ni.. haaa terdapat 2 jenis pasangan..kiter gelar dia pasangan A dan pasangan B..

ha..meh kiter start ngn pasangan A... si gadis A ni seorg anak petani.. ayah dia just penoreh getah jer.. mak pulak keje bendang.. bak kate memg org susah la.. dia plak still blaja lagi.. si jejaka A pulak seorg yg kaya raya, ade keta besar siap pki REXTON.. hurm.. jejaka A ni jadi pilihan hati si GAdis A sebab dia berpengetahuan.. makna kata agak2 genius la dlam kelas.. tpi..sebelum nih, si gadis A penah bercinta ngn sorg lelaki dalam kampung dia.. lelaki nih just jadi peniaga kedai runcit.. nak smbung belaja x kesampaian akibat kesempitan wang.. Jejaka B direject oleh si Gadis A sebab si Gadis A penah cakap.."awak, saya rasa kita x boleh bersama.. dah la x serasi.. lagipun awak nih just peniaga,gaji awak saya rsa x bleh nak tmpung kos perkahwinan..apatah lagi bila kita ade anak esok." hrm macm tu sekali ayat si Gadis A ..kejam kan.. si Gadis A bila masuk universiti, terus cuba cari pilihan hati.. sampai la dapat couple ngn Jejaka A.. alangkah bahagia nyer hidup si Gadis A nih..

Cerita si pasangan B.. si Gadis B nih bleh dikatakn anak org berada.. kira mak ayah pon kerja senang.. Si gadis B nih bukan saja baik hati malah berilmu.. suatu hari, si Gadis A pergi ke kedai runcit nak beli mee ngn sawi.. sbb mak dia terigin nk mkn mee goreng...tapi hari hujan..sampai je kat kdai.. si Gadis B nih jenuh cari mee kuning x jumpa2.. si Jejaka B pun cuba tanya.. "cik, cik cari ape nih?'.. ngn wajah malu si Gadis B pon ckp.. "err saya cari mee kuning.. bihun jer.. mee x der?" Jejaka B ni pon ckp.."ade,, tpi kat kedai abis..kat umah saya ade.. saya baru amik kat pembekal..nanti saya amikkan yer.."jujur si Jejaka B..si Gadis B terus rase serba salah n kate x pe dia boleh cari kat kedai lain.."x per cik.. hujan nih.. rumah saye belkg nih je..kejap yer".. si gadis B x sempat nak halang Jejaka B ..

dalam hujan.. si Gadis B tengok Jejaka B berlari.. hatinya berdebar-debar..

lama2 dia terpikir, Jejaka B terlalu baik..x pernah dia jumpa jejaka sebaik nih..dengan keadaan basah ngn termengah2.. Jejaka B pon bungkuskan sawi ngn mee yg diorder si Gadis B..mata si Gadis B x berkelip tengok jejaka B.."er..sume sekali, dua ringgit setengah jelah saye kire cik.."sambil mengesap air hujan kat muka dia.. Si Gadis B pon bayar.. tanpa mengambil wang baki.. si Gadis B terus berlari masuk dalam kereta..*dia rse malu*

Dipendekkan cerita, si Gadis B jatuh hati pada Jejaka B..setiap hari, ada saja benda yg nak dibeli di kedai Jejaka B..they know eachother.. n terus bercouple..satu hari tengah diorg wat date, si Jejaka B pon tnye.." awak, awak rasa kita akan kekal x dlm perhubungan kita..?"then, si Gadis B ckp" yelah, saya sygkn awk.. saya x mampu kehilangn awak.."

"tapi, saya orang biasa, x mampu nak kawin grand2..tkut nanti mcm mna ngn anak2 kita.."

sayu hati GAdis B dengar.."awak, sya x penah kisah pon benda2 mcm tuh..awak ingt dengn sya kawin dengn org yg lagi hensem,lebih kaya daripada awak..saya boleh bahagia?.. saya mahu rase susah sng dengn awak..walau mcm mana pon.."
Alangkah bhagianya jejaka B..

setelah setahun dorang bercinta, si Gadis B pon setuju ngn lamaran si Jejaka B..

x lama kemudian, Si jejaka B terserempak ngn si Gadis A.. lalu dia pon menyapa.." eh, awk.. lama x dengar cerita..".."saya ade, saya sihat jer.".."ooo, awak nanti jemputlah datang ke kenduri kawin saya, minggu depan, yer, nanti saya hantar kad ke rumah.." pe lagi menyirap darah si Gadis A..Si gadis A menangis sebb menyesal dengan tindakan dia dulu.. si Gadis A pon cube luah dekat Jejaka A.. " awk, saya mintk maaf ngn kata2 saya yg dulu.. sya tamak.. tpi saya x bahagia.. saya dah putus ngn si dia.. sbb main kayu tiga"..si jejaka balas.." x pe.. kat universiti ramai lagi yg mcm awak nak.."..." awak saya baru sedar saya x menghargai awak yg cintakan saya dulu..x pe saye doakan awak bahagia.."itulah nada kecewa si Gadis B.. hurm..

0 ulasan:

Catat Ulasan