CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 18 Julai 2011

TIPS penjagaan rambut IDAMAN!



tengok gambar kat atas nih memang akan buat sesiapa pon akan tertawan kan?? haish ini memg rambut idaman aku, tetapi memg x dinafikan ia akan menjadi satu masalah bg wanita yg bertudung mcm aku..susah nk jaga.. hurm sekang zaman dah moden tpi moden mengaplikasikan perkara basic yg diamalkan oleh zaman nenek moyang kita,,, termasuk lah TOK aku yang aku cintai.. haaaaaa meh kita mulakan zaman/era TOK aku:

1. Untuk wanita yg selalu gi yun nam kena bayar beribu tuh,sbb r
mbut jarang atau botak, gunakan tips nih..kos dia x sampai sehinggit.. rendamkan kacang hijau semalamn then, tapiskan air .Ambil airnya sapukan kat atas kulit kepala sambil di
picit perlahan-lahan .Amalkan sehingga rambut baru kelihatan tumbuh.

2. haa,ni memg aku amalkan, pade sesiapa yg ade kelemumur teruk yg bnyak.. amik 3 biji atau lebih limau purut, belah dua.. perahkan limau nipis atas kulit kepala yg ade kelemumur.. then gosok.memg berkesan.. kelemumur akan rse kurang sikit. Amalkan selalu.

3.Untuk wanita yang inginkan rambut yang cantik, perah santan dari buah kelapa tua.. then biarkan santan itu selama sejam.. biar dia nek pati.. pastu korg amik pati santan sapu kat rambut dengn jari.Balutkan rambut ngn tuala panas.Perap selama setengah jam.Selepas tuh bilas.Buatlah sekali seminggu.

4.Untuk mengelakkan keguguran rambut boleh amalkan dengan cara ambil beberapa helai daun bunga raya then campurkan denga air. Biarkan seketika sehingga keluar lendirnya. Sapukan lendir tersebut pada kulit kepala,biarkan seketika then bilas.

Ini adelaha antara tips ala2 kmpung semua bahan2nya bleh amik kat belakang umah jer..oke kalu ade org malas nak cari benda2 tradisional nih, nk pki terus.. beli kat mall . moden la katakan.. ha boleh amalkan ni aku boh 2 point je lah.. sbb ni korg pon bleh cri kat market:

1.Untuk masalh kulit kepala gatal dan selalu berminyak boleh beli kat pasaran :Himalaya Protein Shampoo. banyak terdapat kat farmasi. Kebaikannya ialah ia tidak merosakkan rambut dan diperbuat daripada bahan2 herba semula jadi.

2.Untuk mangsa2 kelemumur anda jgn risau sbb penawar nya boleh didapati di pasaran:Clear Nutrium 10 Antidandruff Baru

0 ulasan:

Catat Ulasan