CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Rabu, 13 Julai 2011

BULAN terakhir.INDUKSI,LJM,DINNER

KURSUS INDUKSI SESI 01/11

seperti mana yg diketahui bulan JUN lepas memg bulan terakhir aku sbg pelajar jururawat.. sepanjang bulan JUN tu jugak aku rse macam kalut.. maybe sbb aku nk amik Peperiksaan Lembaga Jururawat Malaysia (LJM) kot.. pastu seminggu sebelum LJM aku kna gi induksi yg super best. haha walaupun aku bosan giler.. tpi Alhamdulillah aku dpt kawan2 yg memg baik.. ahli grup aku memg sporting.. hahha dengan kehadiran kawan2 yg serupa merapu mcm aku..hahaha btw mase tu aku kena g induksi kat Kolej Kesihatan Bersekutu Sungai Buloh (KSKB) dok sana seminggu.. memg perah tenaga la we nk baca buku ag.. nk wat assignment bagai.. dengar ceramah dri siang sampai petang.. org ngah bagi ceramah aku ngndak grup aku wat konsert kat blkng nyanyi lagu bruno mars... bleh wat album ganti bruno mars.. tp royalti kena bayar r.. haha aku ngn kawan2 kat sini semuanya dri swasta.. tpi campur ngn KSKB la... mahsa,masterskil and so on... kebanyakannnya jururawat,x-ray, farmasi, inspektor kesihatan... depa nih sume baik n cool tambah dak grup aku yg memg steady..
kawan grup aku.. ainie,shiree,din,zaimikawan grup aku gak..

hira and kerull sang penyanyi

ngan dak2 induksi yang lain.
seperti besalah pagi ja aktiviti kami aerobik.. mcm2 jenis exercise kau blajaq haha merapu semua.. grup kami pusrawi paling mantap poco2 la pa gi.. haha selain dengar ceramah yang pnjg lebar and 'kentel", kami kena wat presentation yg berkaitan dengan nilai-nilai murni n so on.. cuti tanpa gaji lah.. paling best ape maksud rahsia besar?? sulit?? haha memg bila pikir mcm x leh blah kena tau sume menda tuh hahaha aku pon bnyak merapu jer..seperti mana kami nih baru nk terjah kerajaan lagu KAMI SEDIA MEMBANTU pon x tau.. haha sekali nyanyi best gak.. haha sampai bleh hafai lah.. hari last kitorg banyak tngkap gambo.. n ade bnyak persembahan.. kebanyakan dak KSKB yg buat, dikir, lakonan abg digi yg x kan dilupakan, zapin yg sebijik cam kitorg buat,. and koir..


LEMBAGA JURURAWAT MALAYSIA

Lepas induksi, balik je kena wat revision, aku dah cuak ngn dak2 pusrawi yg bukan KKM sume tungkus lumus, dak umah aku siap pinjam buku kat library buku yg tebal2.. feh kencang dada aku tengok haish... aku pon ngn tnpa pikir panjang wat revision habis habisan even kawan aku panggil wat discussion pon aku x g... sbb aku risau banyak mende ag aku x leh cover... aku tau mase dh suntuk, aku ckp ngn diri aku.."ha tu la,, mase dulu adebnyak mase x nak bace buku,malas.." 3 hari berturut2 la aku dok lam bilik jer.. wat revision .. dak ptptn sume cam dah ilmu penuh di dada.. hanya Allah je yg tau, mase pagi exam. memg ketaq habis r.. aku mampu tawakal ngn Allah.. tengok kawan aku sebelum masuk dewan LJM ade yg nangis aku pon nk nangis,, tpi aku wat cool... ngn lafaz bismillah aku jawab dengan tenang semua soalan.. aku x nk bazirkan mase 3 tahun aku mcm tuh je,. yg penting aku lulus LJM aku boleh apply keja..aku doakan semua LULUS dengan jayanya, balik pde exam terus lepak mcD ilangkan stress.. haha.. GOOG LUCK SEMUA!

DINNER 02/08 @ Kampung Pengantin,Setapak

Dah abeh exam YEAY! sekang time tok relax n bersuke ria. yaya, dah nak dinner..aku pon dah x sabo nak pki baju dinner.. tema kitorng turqoise... i think colour nih memg best n serlah well ni lah event terakhir aku ngn kawan2 PUSRAWI yng memg beri aku kenangan yg x mampu aku lupakan.. suka, gaduh, cinta kat sini sumenya lah.. huhu belajar erti hidup sebenar n membesar bersama2.. belajar jadi matured.. haha x matured gak .. haha well, dok di Kuala Lumpur dah ckup experient utk aku ngn berjumpa ngn org yg mcm2 perangai, aku wat operation pon kat sini..ha dh mcm negeri kedua aku. lepas nih agak susah aku nk melepak kat kl.. melainkan besok2 aku dpt keja kt kl.. tp mcm x jer hahaha memandai je aku nih.

pika n ayuni, kami 3 tahun dok sama x berganjak dlm kelas

ngan housemate yg jelita semuanya :p
terima kasih kepada PUSNA yang baru sbb organize dinner kitorg dengan baik n jayanya.. hope kita boleh jumpa ag... kawan2 aku x akan dpt lupakan korg.. bile bau nasik minyak sile lah jemput aku yer.. hehe love u all


0 ulasan:

Catat Ulasan