CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 16 Oktober 2010

HiDAyah UnTuK si PlayboY


aku rase benda yang elok ape salahnyer aku share.. so, aku nak share cerita tentg seseorg boleh dikategorikan sbg kawan aku...tpi aku x rapat sgt ngn dia.. masa aku skull dulu, terdapatlah seorg hamba Allah ni waktu remaja dia seorg yg playboy, boleh dikatakan setiap pompuan nak tackle, dia ade rupa.. so then no wonder la kalu ade pompuan yg kejar2 dia bagai,,.tapi biasala.. setiap org der kelemahan dan kelebihan, dia turut kecundg dlm maksiat.. dia ngn awek dia tiap2 minggu jumpa.. date memnjg.. mcm org dah angau! satu hari, kawan aku gi jalan kat satu kawasan.. tiba2 dia ternmpk si mamat nih ngah #$%%^* n macm2 lagi lah ngn kekasih dia.. kat tmpat sunyi lak tuh.. memg terukk lah.. seminggu kawan aku tuh tutup mulut pasal hal nih..lama2 dia prihatin, sbb awek mamat nih kawan dia.. so, setiap kali awek ni kuar date dia akan bagi hint soh jgn pegi.. tpi malang benda nih berlarutan sampai bila WALLAHUALAM~~

pastu aku dah x jumpa dah depa sampai sekarang..

last a few months, aku terbuka satu page kat laman sosial,aku tengok dia dh berubah.. dah terlalu banyak perubahan mndadak.. x bape suka ckp hal duniawi,, suma nya berkaitan ngn HARI AKHIRAT n ISLAM... dalam hati aku, syukur! dah sedar mamat nih agaknya.. sekang aku memg salute, dia ade pengikut dia sendiri,, i mean bukan ajaran sesat la.. cuma sekadar menukar pandangn dalam islam.. org2 skeliling yang tak tahu pasal dia mungkin anggap dia memang baik dari azali.. tpi actually.. dia berubah setelah mungkin sesuatu jadi kat dia.. iaitu DAPAT HIDAYAH>> itu berkuasanya Allah.. dengan org yg selalai tuh.. boleh bertukar sekelip mata.. kadang kala kita rasa kita dah ckup sempurna, walhal jika Allah nak uji kita ngn kelalaian dan seandainya kita jatuh,, maka habislah kita.. oleh itu jgn kita sangka seburuk2 manusia itu x akan bleh berubah.. kita selalu ingat solat 5 waktu dah cukup manyatakan aku nih sempurna dalam agama.. tapi sebnarnya ia tidak tepat sama sekali..

sbb tuh aku x suka betul kalu org2 alim nih tunjuk lagak pandai atau suka menegur org.. tpi aku respect pada mereka yg alim+humble..yg mengur tuh macm lah diorg ni suci putih salju mcm bedak sejuk bagai.. bukan aku nak mengata. tapi ini realiti.. sesetngah orng yang terlalu memikirkan diorg perfect, mcm tu lah jadinya..tapi ade jugak org yang x buat amalan wajib dalam islam, cth:dh la ko x paki tudng.. tiba2 kutuk org paki tudung mcm bonjol unta.. haaa tu lagi lah.. nak menegur biar kena pd tmpt..

2 ulasan:

Catat Ulasan