CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 29 November 2010

YOu GOt THat FEElin~~

first of all aku nak gtau awl2 yg aku tulis nih bukan untuk ditujukan kepada sesiapa pun..aku jga x sempurna, namun pengalaman mengajar aku bnyak perkara.. mungkin kita seusia atau ko lebih tua dari aku, tpi pengalaman hidup kita berbeza... dan aku dah lama perhatikan ko..

bila ko dpt thu yang org lain tgh x puas hati ngn ko.. ko terkejut.. knapa? ko x expect yang diorg x puas hti ngn ko ker? sebenarnya salah.. kawan adalah satu manusia yag diberikan pada kita yang boleh menjaga hati kita sebaik mungkin... mungkin ko x nmpak.. tpi itu sbenarnya ape yg dikatakan friendship.. bg aku, ko x thu pa sebenar maksud kawan.. ko x sensitif dengan org lain.. maksud aku, cara ko jer org lain kena ikutt, padahal.. dia x suka tpi dia diam.. tpi ko, benda kecik pon ko nak amik port pastu kalu x puas hati ko melenting x pun ko buat muka. atau pegi kat bilik kawan ko.. mengumpat pe yg x puas hati... ini yg obviousnya.. ko x tahu nak jaga hati org lain mcm mana.. pa yg ko nmpak adelah keburukan.. bukn kebaikan..
sekarang..
bila ade x puas hati ngn ko, ko rase x sdap.. rase nak dendam..
bnyak perkara yng ko kena nilai dulu sebelum nak tahu knapa org x puas hai ngn ko..
ak hidup dengan org lain*i mean budak ostel* dah bertahun2... dan aku boleh terima setiap perangai budak dorm aku.. even, ade pencuri la.. ade mcm2 perangai.. tpi once, kita x boleh expect dorg mcm kita.. ape perlu kita buat.. respect hak mereka.. biarkan ape diorg nak buat.. asal ko jgn ikut kalu ko rase x patut..
ko dah besar, x perlu nak ikutkan sgt telunjuk org kalu mak bapak ko x kasi kawan dgn org nih.. ko pun ikutt.. kdg2 YER! kita perlu ikut ckp mak ayah.. tp x bermaksud smpi kita kena sombong dengan mereka.. dengan pndang mereka mcm bersalah..... mcm ko sorg ja betul pon x patut jugak.. ESOK2.. kalu susah sape lagi nak tolong..yg ade ni lah kawan2.. yang mak bapak ko x bg ko kwn...
PERCAYALAH kita berhak nak pilih kawan.. tpi x semestinya kita berlagak sombong..
hurm macam mana rasenyer?? bila org x puas hati ngn ko?? best? masam? masin? ...
haaaa lain kali bila nak cari kesalahn org lain.. jgn nak main kutuk jer.. bila kena kat muka sendiri.. baru ko rase an~~ x pe2.. ni suma dugaan hidup... Allah nak ajar ko cemana nak berkawan dngan baik..LAIN KALI INGAT! macam mana ko buat kat org macm tu lah ko kena blik.. sekian .tq!

0 ulasan:

Catat Ulasan