CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 25 November 2010

pak cik hamid karimm bg nasihat!

tadi sebenornye aku terbangun lewat..akibat menyembg sampai pkul 1 pagi, hehe gosip2 nih besa la kan... aku pon dengan cepatnya melangkah takut2 bas aku tertinggal.. dan memg tepat tekaan aku... depan ostel aku x der bus.. YAH! TAHNIAH BUAT AKU SEBAB KENA TINGGAL!

mase aku smpi kat guard, ade lah beberapa kawan aku yg sma senasib ngn aku then, satu bus kolej aku dtg.. si drebar pon tnya:" weh, korang ni napa lmbat?? nak g kolej ker?? boleh naik!" oklah.. aku berterima kasih sgat pasai dia begitu 'bersopan santun'..tibe drebar bus yang speaky dtg.. kami gelar dia HAMID KARIM.. dia pon tengok kami berempat ja ..dia pon pelawa jom naik keta pak cik...

dlam keta....
pakcik:"ampa, pakcik ade beli kuih kat depan m.o amik la buat srapan"
kawan1:" x pa la pak cik malu kmi.."hahaha
pak cik: ampa knapa lambat?? bas memg tinggal ja kalu lewat.."
kawan: " bas yang awal bertolak, hahaha
pak cik: alasan ja tuh~~ hahaha ampa bergayut malam2 kot haha
kawan: kenapa mcm susah je nak ada bas skang?
pakcik: pakcik tngh cari pekerja, tapi x da sapa mau keja.. pakci ada offer org
tpi depa x mo.. hahaha
kawan: kampung sya pakcik rmi nak keja..
pakcik: tu la.. laki2 sekarg pemalas.. tpi perempuan rajin~
kawan: tpi kawin nak!keje mals~
pakcik: esok2 ampa nak kawin ampa knal dulu ngan laki2 tuh, baru decide boleh
buat suami ke x.. sekarg laki x boleh percya, kenal baru 3 bulan dah cair..
laki ni boleh berlakon tau.. sebenarnya sora mcm tarzan tpi kalu ckp dalam
hanphone dengan awek mcm sora rosyam nor!!
aku ngn kawan gelak gila2.. hahaha pastu dia ckp lagi..
pakcik:sebab tu ade pepatah kata berteduh di pohon yang rendang.. jgn kita dok kat
pohon yang rapuh rantingnya..daun pon x dakk.. esok silap2 ranting tu patah
kena kepala sendirik sakit tau~!haaaa mcm tuh la jugak pilih pasangan..
jgn kita dok lyn lg laki2 yang kita dah tau keburukannya bawak padah dlm
hidup..nanti bila kawin parah!waktu bercinta memg seronok~ tpi esok gaduh,
x suka.. mcm mne? tu yg jdi cerai berai sekrg ni...
alamak, dh smpi kolej.....
aku: sya rasa sya paham apa pak cik maksudkan..
pakcik: pikir la nak yer,, pegi belajar rjin2...
walaupun dia sekadar driver, nasihat dia dah cukup aku rase berguna..tpi aku rase dlm hidup kita, sbenarnya ade hikmah kalu kita berjumpa dengan seseorg yg boleh menyedarkan kita..

0 ulasan:

Catat Ulasan