CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 10 Mac 2011

nama pon manusia, mcm2 ragam ada


hi semua, aku terasa bosan bila sampai thp karma nih, so aku terpikir nak tulis pasal kawan. bila kita hidup di dunia antara perkara yang penting buat diri kita adalah kawan. ade sesetengah manusia yg ego memg anggap x der kwn pon bleh hidup. bg aku x! aku memg diajar utuk berkawan dengan sesiapa pon x kira jantina atau pon pangkat mahupun status. apa yg penting kita harus menghormati diri mereka.tpi, kita pon kena pandailah memilih kwn, x kisah lah kwn korg tuh sejahat jebon pon, janji kita jgn terikut.. aku x berniat utk menuju perkara ini kepada sesiapa pon.sepanjang 21 tahun aku hidup, dah mcm2 aku jumpak perangai org.
ade yg suke judge org melalui first sight x pon melalui perbualan dlm tepon *mcm nujum dah* x kenal ape2 lagi dah buat spekulasi.. kadg2 org mcm nih bila kita bertentang
mata, x semestinya sama dengan anggapan kita, kdgkala rase ade yg lebih teruk.. kadg2 laki2 berlagak alim nih nak kuar ngn awek yang mcm bak bidadari.. sopan yg amat.. tpi dia x cermin pon diri dia tuh dulu.. kita berniat baik bersangka baik.. tpi dia sbenarnye x anggap ape2 pon.. yang dia tahu kita boleh menyelesaikan masalah dia bile ade masalah..
itu satu, lagi satu bila ade org bersahabat sbb ade tujuan.. haaa ni memg bapak x ikhlas lah! contoh mcm " owhh dia budak excellent so kalu aku msuk geng dia bru nmpak up ckit.. bleh dpat high marks skit bila dpat masuk golongn tuh".. hahaha tingat plak citer gossip girls..

bersahabat sbb dah ade org ckp dia hot. so bangga lah dpt kuar ngn dia.. dia tuh cun
kot! ha mcm tu lah ayatnyer. so, pade org2 yang mcm nih baik ngelak jer, x de pekdahnye de kwn mcm nih.. bila susah belum tentu nak tolong kita..

berkawan sbb de maksud.. ha nih plak berkawan sbb nak amik kesempatan, mcm.."eh,mamat tuh anak tan sri, paki camry kot, kalu aku layan mesti sangkut" hurm tulah yg
tjadi kat pasangan org kawin sekang, jodoh tuh kalu dtg pasti dtg, kalu niat pon x baik x semestinya bahagia.. kebahagiaan terletak pada niat suci kita. *selingan* " igt, cinta xperlu diungkap dngn kata2 yg indah.. cukup melalui hati dan perasaan yang ikhlas dan tulus.."

ade yang dah jadi kwan baik, tpi berani nk tikam belakang.kawan mkn kawan! i
ngt! sekali kita pernah buat kat orng.. org lain akan buat pada kta balik last2 ~

yang part last nih, kawan sbb sunyi???!! hurm i dont get it ok?! aku x phm kenapa lak kalu sunyi nk kawan, dah la trus terang.. bpk ko out spoken, yg nih memg x masuk dlam list lah! hahaha kalu kot yer sunyi lepas break pon, x bleh hold on dlu ker.. aku penah der pengalaman nih gak.. bila lama2 aku rase x der pekdah nk lyn org ceni.. mcm lah aku xde kwn lain..

aku tulis nih, sbb aku tetibe rindu kawan2 aku yg baik2 belaka huhu~!kawan2 yang sanggup jage aku waktu sakit, tolong aku bile ade masalah. berkongsi susah senang~! aku memg sayangkan diorg! kita membesar bersama2. kita lebih memahami antara satu sama lain. walau kdg2 kita gduh WWE tpi itu mematangkan kita.. Wallahualam..

0 ulasan:

Catat Ulasan